En kväll i oktober

Hej bloggen,


Här ekar inläggen tomma och jag är ledsen för det!

Just nu sitter jag på jobbet i min lila glasbubbla till kontor och ser ut över alla tappra kvällsskiftare! Det krävs verkligen mycket för att du skall klara av att arbeta skift under en längre period. Under min tid här på Betsson så har jag verkligen fått se vilka som är starka nog att ställa om sin dygnsrytm varje vecka och vilka som säger upp sig efter ett par månader av försök. Att inte klara av det betyder verkligen inte att du är svag, men jag tycker att det är väldigt häftigt att tillhöra den skaran av människor som orkar med det.

Jag har förresten jobbat här på Betsson i ett helt år den 3e november! Under mina första veckor här så minns jag hur häftigt jag tyckte att vårt kontor här på Malta var, allt var så stort och modernt. Jag kan fortfarande slås av den vackra utsikten vi har på våning åtta när jag tar en kvällsrast och ser ut över hamnen med alla båtar och gatuljus som reflekteras i vattnet.

När jag kom hit till ön så var jag inte säker på vad jag skulle få ut av mitt liv här eller hur länge jag skulle bli kvar. Men idag är jag galet glad över att jag faktiskt inte tvekade utan bara chansade och flyttade hit. Det har inte alltid känts som ett solklart beslut då jag saknat min familj i Sverige väldigt mycket och ibland "drömt" mig bort efter ett typiskt Svensson Svensson familjeliv. Jag vet fortfarande vad jag vill ha i mitt liv, men idag är det en framtid som ligger längre fram och inte något jag känner en inre stress för att uppnå så snabbt som möjligt. Det som är viktigt för mig just nu är att utvecklas både personligt och i mitt arbete. Jag tror att allt löser sig till det de är tänkt att bli.

Roliga saker som händer just nu:

* Jonas lånade ut en telefon till mig då jag lyckats spräcka både fram och bakskärmen på min gamla telefon som jag säkert haft i snart 5 år. Så skönt att slippa köpa en ny just nu trots att jag är sugen på den nya Iphone 6s.
* Vi flyttar till en ny lägenhet den 1 november
* Jag hoppas på en rolig nyhet i mitt arbete.
* En efterlängtad semester hem till jul skall bokas denna månaden.
* Min kropp mår toppen av att äta LCHF kost   

Något mindre roligt just nu:

* Min fina vän flyttar hem till Sverige i slutet på denna månaden. Tur att hon kommer och besöker mig snart igen.
* Jag missar min lillebrors födelsedag. Det här med att fira speciella tillfällen ligger mig varmt om hjärtat så en present skall iallafall sändas hem till honom.
* Min viktminskning går lite trögt just nu. Men jag har valt att inte fokusera så mycket på det utan bara att köra på och försöka känna min vacker oavsett storlek.

Med dessa ord checkar jag ut för ikväll. 
 
 


****



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR